Invitaţie AJOFM Prahova// “ Realităţi şi perspective în ocuparea forţei de muncă în judeţul Prahova”

Citeşte mai departe...Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Prahova organizează în data de 15 februarie 2017, ora 12:00, o întâlnire de lucru cu tema, “ Realităţi şi perspective în ocuparea forţei de muncă în judeţul Prahova”, care va constitui analiza unor direcţii de acţiune în domeniul ocupării forţei de muncă şi dezvoltării relaţiilor AJOFM Prahova cu partenerii publici şi privaţi.

Întâlnirea se va desfăşura la Centrul de Cultură “ Carmen Sylva” din localitatea Sinaia, str. Mihail Kog         ălniceanu, nr. 80, judeţul Prahova.

Cu ocazia acestui eveniment, AJOFM Prahova va organiza o CONFERINŢĂ DE PRESĂ  unde sunt invitaţi să participe toţi reprezentanţii presei locale din judeţ.

Activitatea se inscrie în Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a Serviciului Public de Ocupare 2014 – 2020 şi urmăreşte participarea autorităţilor publice şi agenţilor economici de la nivelul judeţului Prahova şi prezentarea Pachetului de măsuri active pentru stimularea ocupării forţei de muncă.

În speranţa că timpul vă permite să daţi curs invitaţiei noastre, vă multumim şi vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie.

Autorităţile publice şi agenţii economici interesaţi pot confirma participarea la eveniment până pe data de 14 februarie a.c. la : tel/fax : 02244577380 sau la adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Persoană de contact : d-na Ana-Maria Anghelache.

 

Informatie pentru membri UAP, la incheierea sezonului de incalzire

Citeşte mai departe...Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova anunta membri sai, conform adresei primite de la Veolia Energie Prahova( Dalkia), ca “la sfarsitul sezonului de incalzire 2015-2016, toate instalatiile de utilizare ale clientilor vor ramane incarcate. La inceperea urmatorului sezon, starea acestora ar trebui sa fie neschimbata. Si la sfarsitul acestui sezon de incalzire se va proceda la sigilarea armaturilor(vanelor)”.

Dalkia transmite graficul cu programarea sigilarii armatoruilor, pe puncte termice, grafic pe care il regasiti in foto anexat.

Apelul Dalkia catre membri UAP, preseidnti ai asociatiilor membre este urmatorul: “In acest sens, va adresam rugamintea, de a ne acorda prijinul Dumneavoastra, prin delegarea unei persoane, cu drept legal de semnatura, care sa participe la opreatiunea de sigilare a ramaturilor aferente bransamentului ( subsol tehnic, camin, vane etc) urmand ca aceasta persoana sa semneze si sa isi insuseasca procesul verbal de sigilare in numele beneficiaruluicu care Veolia Energie Prahova are incheiat un contract de furnizare energie termica.
Restul informatiei il gasiti pe site-ul UAP...AICI

John Cristea// Şi ploieştenii îi plâng pe francezi!

Citeşte mai departe...Unul dintre jurnalistii prahoveni dedicati educarii tinerilor dar, mai ales, promovarii lor, John Cristea, realizatorul emisiunii "Generatia lui John" de la Prahova TV a postat pe site-ul sau o relatare despre impactul pe care l-au avut atentatele de la Paris asupra ploiestenilor. Cu aceasta ocazie, Incomodph.ro isi exprima regretul si prezinta condoleante familiilor si pprietenilor celor care au decedat in aceste tragice evenimente. Traim vremuri tulburi, in care religia este inteleasa altfel decat ar trebui, este promovata ura si nu iubirea, supunerea oarba si nu smerenia. Poate vom reusi sa ne intelegem unii cu altii, pana la urma, pentru ca niciunul dintre noi nu imparateste pamantul, ci suntem efemeri in trecerea noastra prin viata.
Iata ce spune John Cristea pe site-ul sau:
"După tragicul eveniment din clubul Colectiv, o altă veste plină de încărcătură negativă a făcut înconjurul lumii. Atentatele din Franţa nu au lăsat pe nimeni indiferent, mulţi dintre utilizatorii de pe Facebook schimbându-şi poza de la profil cu una care ilustrează steagul Franţei. Lumea e în doliu, iar pe fondul acestor presiuni sociale pe care le trăim, în Ploieşti, un fotograf la început de drum, Alexandru Popescu, a demarat un proiect fotografic de anvergură, menit să aducă un omagiu celor ce şi-au pierdut viaţa din cauza atacurilor teroriste din Franţa."
Continuarea, precum si mai multe poze cu persoane care au acceptat sa transmita un mesaj de condoleante le gasiti pe site-ul lui John, AICI...

Vicepresedintele bugetar al UAP, lipseste de la programul Muzeului la care este angajat. Nu e bine, domnule Moscaliuc…

Citeşte mai departe...Unul dintre vicepresedintii Uniunii Asociatiilor de Proprietari (UAP) este Doru Moscaliuc, despre care scriam in urma cu ceva timp ca inregistra pe un reportofon discutiile de la ultima Adunare Generala. Stiute fiindu-i simpatiile politice si odata cu anuntata candidatura la primaria Ploiesti a senatorului Andrei Volosevici, al caruit servant este, faceam atunci analogia dintre inregistrarea pe reportofon si senatorul care, poate, voia sa stie in amanunt discutiile de la fata locului. Practica inregistrarilor nu pare a fi straina de Andrei Volosevici, fapt ce ne-a condus la ideea acestui “concubinaj”. In fine, avand in vedere ca am scris acele randuri, Doru Moscaliuc a gasit de cuviinta sa ma faca in toate felurile in locurile in care, bineinteles, nu ma aflam. Oricum ideea este ca in viziunea distinsului vicepresedinte al UAP sunt cam prost. Asa o fi…

Si pentru ca sunt un prost asa cum ma crede domnul Moscaliuc, astazi m-am deplasat la Muzeul de Istorie si Arheologie Prahova, unde este angajat …pe perioada determinata…adica platit din bani publici de care isi bate joc. Daca ar fi fost angajat pana in august 2017 in mediul privat, nu am fi avut nimic de comentat, dar asa, avand in vedere parerea proasta pe care o are despre mine, m-am gandit sa i-o justific. Prost fiind, am avut o discutie pe tema Doru Moscaliuc, cu managerul Muzeului, doamna Marilena Penes, careia i-am explicat ca domnul Moscaliuc detine o functie de vicepresedinte in cadrul UAP, functie care il obliga sa participe la sedintele de Consiliu Director ordinare, care sunt in fiecare luna. Daca mai sunt si sedinte extraordinare, atunci numarul iesirii din productie, adica a parasirii locului de munca pentru orice altceva decat pentru atributiile pentru care este platit din bani publici. Prin urmare, Moscaliuc, acest geniu al referentilor muzeologi, pleaca din timpul programului si executa altceva decat scrie in fisa postului.

“Din punctul de vedere al faptului ca are o functie intr-o asociatie, ca un ONG, nu este incompatibil cu faptul ca este colaborator sau angajat al Muzeului. Faptul ca merge in timpul programului la sedinte este un amendament necesar activitatii activitatii fisei de post, controlabil si amendabil din punctul de vedere al procedurii legale. Fisa de post si obligatiile salariatilor sunt sa-si desfasoare activitatea in intervalul celor opt ore la servici si sa-si indeplineasca sarcinile pentru care au semnat un tip de contract. O sa iau masuri, sa vad cum si sa ii pun in vedere acest lucru si, eventual, la o anume maniera, sa avem si un control efectiv si punctual”, ne spus Marilena Penes. Totodata, la intrebarea: daca este de acord cu noua candidatura a domnului Moscaliuc pentru inca patru ani de mandat ne-a mai spus: “ nu cu un program care ii afecteaza activitatea in institutie. Daca face in exteriorul institutiei si politica si este membru al unei fundatii, asociatii este problema lui, dar dupa orele de program”.

Prin urmare, in prostia mea am reusit sa aflu ca domnul Moscaliuc nu are voie sa desfasoare alta activitate in cadrul orelor de program, alta decat ceea ce scrie in fisa postului, pentru care a semnat si primeste salariu…din bani publici. Ca urmare, domnul Moscaliuc va fi atent monitorizat de-acum incolo, asa cum este si normal intr-o institutie care se respecta.

Cine poate fi tras la raspundere pentru moartea politistului din coloana oficiala a lui Oprea?

Citeşte mai departe...Vom incerca sa raspundem la cateva intrebari juridice  in vederea lamuririi situatiei de fapt a accidentului in care a fost angajat defunctul Gigina Bogdan.

Ce înseamnă o groapă semnalizată corespunzător și cine este responsabil de semnalizarea ei în oraş: municipalitatea sau executantul?

Orice lucrare efectuată pe partea carosabilă a drumului în mediul urban trebuie să aibă acordul Poliției Rutiere a municipiului și aprobarea administratorului drumului - municipalitatea (art. 40 alin. 1 din OG 43/97 republicat și normele metodologice ale Ministerului de Interne din 04.04.2000). Responsabilitatea semnalizării corespunzătoare revine executantului lucrării (pct. 13 lit. e din Normele metodologice aprobate prin ordinul comun al Ministerului de Interne și Ministerului Transporturilor nr. 411/2000).

Accidentele de circulație, având drept cauză semnalizarea rutieră temporară incompletă, sau lipsa acesteia, revin în totalitate executantului de lucrări, atrăgând răspunderea contravențională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii (pct. 19 din Norme). În cazul unei lucrări efectuate în subantrepriză, răspunderea civilă delictuală poate aparține, de la caz la caz, atât antreprenorului, cât și subantreprenorului, cât și ambilor în solidar.

Semnalizarea lucrării din speță este reglementată prin Anexa F.II.5 la Norme și prevede mijloacele de semnalizare rutieră, distanțele dintre acestea și în mod special semnalizarea pe timp de noapte cu lămpi având lumina galbenă intermitentă.

Ce înseamnă viteză adaptată la condițiile carosabilului în cazul motocicliștilor. Se aplică ea și în cazul coloanelor oficiale? Cine decide viteza cu care se deplasează la un moment dat o coloană oficială? Cine decide dacă o coloană oficială trebuie să fie precedată de un antemergător pe motocicletă și în ce condiții meteo?

Legislaţia rutieră nu face distincție între conducătorul unui vehicul cu patru roți și cel al unuia cu două roți, în ceea ce privește limitele maxime de viteză. Înțelegem deci că este responsabilitatea conducătorului auto (respectiv a motociclistului) să reducă viteza la apariția unei stări de pericol. Nu am găsit în legislație norme referitoare la organizarea în cazul coloanelor oficiale. Cel mai probabil procedurile de protecție a securității demnitarului nu sunt publice, dar putem bănui că la comanda dispozitivului de securitate este structura specializată în protecția demnitarilor. De asemenea, normele tehnice cu privire la circulația motocicletelor aparținând Poliției Rutiere în funcție de conditiile meteo probabil că vor fi puse la dispoziția procurorului de către Brigada de Poliție Rutieră a Capitalei.

Împotriva cui se poate îndrepta familia decedatului pentru eventuale daune? Exonerează sintagma "mort în misiune" factorii responsabili de plata unor despăgubiri în cazul în care vor fi găsiți vinovați?

În opinia noastră, decesul unui polițist în timpul executării unei misiuni nu poate constitui motiv de exonerare de răspundere a celor vinovați. În cazul general, principiul este simplu: în situația producerii unui prejudiciu (în cazul nostru, prejudiciu nepatrimonial cauzat prin decesul unui membru al familiei), persoana care poartă răspunderea producerii prejudiciului este răspunzătoare și de repararea integrală a acestuia.

Neavând date din dosar, nu putem formula ipoteze, însă putem enumera câteva posibilități:

• Lucrarea nu era semnalizată corespunzător și în acest caz răspunde executantul lucrării, posibil în solidar cu beneficiarul lucrării.

• Nu s-au respectat procedurile referitoare la constituirea și deplasarea coloanei oficiale, și atunci răspund lucrătorii care au dat ordinele, posibil în solidar cu instituțiile cărora le aparţin acești lucrători.

• Victima (conducătorul motocicletei) este răspunzătoare pentru producerea evenimentului și atunci, în funcție de clauzele speciale ale poliței RCA a motocicletei, ar putea să răspundă și asiguratorul RCA, în temeiul disp. Art. 50 alin. 3 din Legea 136 / 1995.

• Culpa este distribuită între executant și / sau lucrători din instituțiile responsabile de organizarea coloanei oficiale și / sau victima. În acest caz, răspunderea pentru repararea prejudiciului revine fiecăruia, proporțional cu procentul din culpă ce va fi stabilit în justiție.

Poate familia victimei acționa independent de concluziile anchetei oficiale?

Strict cu privire la răspunderea civilă, art. 1365 NCC dispune că instanța civilă nu este legată de dispozițiile legii penale și nici de hotărârea definitivă de achitare sau de încetare a procesului penal în ceea ce privește existența prejudiciului ori a vinovăției autorului faptei ilicite.
Avocat COLTUC MARIUS VICENTIU

Fosta angajata a UAP a castigat procesul. Intra sa vezi ce vrea ea, dar si ce vrea presedintele UAP

Citeşte mai departe...In urma cu doi ani, ma luptam pentru patru angajati ai Yazaki care au fost dati afara, abuziv, cu sprijinul unui avocat. Patru oameni care munceau pe rupte, dar au avut ghinionul sa se imbolnaveasca pe parcursul anilor lucrati in aceasta multinationala. Acest fapt a condus la intocmirea unor dosare medicale care, dupa ani de zile de la vindecarea acestor persoane, au ramas neconforme cu realitatea si au servit interesele angajatorului Yazaki care, abuziv, a dat afara 26 de persoane din care numai cele patru au avut curaj sa-si apere drepturile. Astfel, aceste persoane care munceau pe rupte, nu frecau menta la serviciu, au castigat procesul si au fost reincadrate la Yazaki. Dupa cateva luni si-au dat demisia pentru ca au fost terorizate psihic de superiorii lor, carora nu le-a picat bine ca au pierdut procesul. Asa se intampla peste tot, chiar daca cei care isi castiga drepturile in instanta o fac pe buna dreptate si nu pe smecherie, asa cum este cazul fostei angajate a Uniunii Asociatiilor de Proprietari (UAP), Elena Bauman Ditu, care de un an de zile este angajata primariei Ploiesti. Mai mult, din cate am inteles, a primit si somaj pana in noiembrie 2014, bani pe care trebuie sa ii dea inapoi, acum ca a castigat procesul cu UAP si trebuie sa primeasca in jur 200 de milioane de lei vechi inapoi si sa fie reincadrata pe vechiul post.

Am dat acel exemplu de la Yazaki, pentru ca acele persoane munceau efectiv, spre deosebire de Elena Bauman despre care mi s-au spus multe lucruri, numai ca ii placea sa faca cenzorate sau alte activitati contabile, nu.  Este curios faptul ca atat la Tribunal, cat si la Curtea de Apel unde s-a pierdut recursul, ca niciuna dintre instante nu a permis UAP sa citeze martorii care erau pregatiti sa spuna despre fosta lor colega ce stiau. De mentiionat ca intr-o speta similara, respectiv desfacerea contractului de munca prin desfiintarea postului ...tot de contabil, in dosarul nr. 8456/105/2014 al Asociatiei de Proprietari Muzicanti Ploiesti(entitate non-profit), judecatoarea Alice Harhoi a acceptat audierea unui martor, spre deosebire de speta UAP. De ce intr-un caz s-a putut, iar in celalalt nu, pe acelasi gen de spete?
Am putea spune ca, in cazul UAP, atat judecatoarea Tribunalului, Alice Harhoi, cat si cele doua judecatoare de la Curtea de Apel, respectiv Marin Eliza si Gheorghe Valentina, nu au permis, poate chiar abuziv, UAP sa isi exercite dreptul la aparare.

Mai mult, revoltator este, in cadrul celor doua instante si a judecatoarelor de caz, faptul ca au tratat organizatia non-guvernamentala UAP ca pe o societate comerciala si nu ca pe o organizatie non-profit, folosind ca argument faptul ca in conturile UAP sunt bani si, ca atare, Elena Bauman Ditu trebuie reincadrata si sa i se dea si salariile inapoi.  Acest mod de judecata este la fel de abuziv, pentr ca menirea unui judecator este aceea de a judeca daca au fost respectate procedurile, daca s-a tinut cont de lege in aplicarea masurilor, dar aceste trei doamne s-au legat d e faptul ca sunt bani in UAP. Sa le fie rusine ca dispun de banii unei entitati non-guvernamentale care nu este societate comerciala, ca si cum ar fi propriile lor buzunare. Este inadmisibil si nu cred ca exista in jurisprundenta un asemenea caz, in care toate procedurile concedierii au fost respectate, martorii nu au fost audiati, iar o salariata ineficienta, care a ocupat un post de contabila stim si noi din ce cauze, care acum nu mai sunt printre noi. Daca ar fi fost model de comportament, daca era plina de devotament fata de UAP si nu mai facea fata cu munca pe care o desfasura, am fi fost de-a dreptul incantati sa fie repusa in functie, dar stiind despre cine este vorba si ce calitati profesionale au descris colegii sai ca are, nu putem spune decat ca cererea Elenei Bauman Ditu de a fi repusa in functie incepand cu 3 decembrie, este tupeu, ca sa fim eleganti in exprimare.

M-am gandit ce poate indemna o persoana care de mai bine de un an lucreaza in primaria muncipiului Ploiesti, pe un salariu apropiat celui de la UAP, sa isi doreasca sa se intoarca intr-un mediu ostil. Teoretic, nu exista decat trei variante:

  1. Sa fie manipulata de cineva care s-o impinga in fata din  anumite considerente,
  2.  Sa ii puta munca de la primarie care implica si responsabilitate nu doar dude care trebuie frecate
  3. Sa ii puta munca in general si sa se intoarca la vechile obiceiuri de munca.

Sau toate trei la un loc.

Parerea mea e ca greseste daca se intoarce in UAP, chiar daca va fi alaturi de fina sa pe care a nasit-o de curand, jurista Venera Cojocaru si isi fac iluzii ca vor putea face ce vor.

Vineri am fost la sediu UAP pentru a lua un punct de vedere si de la Maria Manea, presedintele interimar al UAP, care ne-a spus urmatoarele: “Marti 17 noiembrie am avut termen la Curtea de Apel. Prin aparatorul pe care l-am avut, am cerut audierea unui martor sau trimiterea spre rejudecare la Tribunal. Nu ne-a fost acceptata audierea martorului, nici trimiterea spre rejudecare. Apelul a fost respins ca fiind nefondat si deocamdata nu s-a redactat motivarea. Am cerut sa se respinga cererea doamnei Bauman, am aratat ca nu avem fonduri s-o platim, ca nu avem de lucru ce sa ii dam si am aratat ca dansa deja este angajata din noiembrie 2014 la primaria muncipiului Ploiesti. Doamna a primit ajutor de somaj in 2014, din mai pana in noiembrie . I-am facut o adresa doamnei Bauman sa se prezinte  pentru a stabili procedura de acordare a sumei de bani castigata in instanta si care este in jur de 20.000 de lei. In data de 19 noiembrie, doamna Bauman mi-a facut o cerere prin care solicita reintegrarea incepand cu 03.12.2015. Daca asta a fost verdictul instantei o vom reintegra, dar va spun ca vom face sesizari la Consiliul Superior al Magistraturii, la Inspectia Judiciara si daca se impune chiar la DNA, impotriva celor care au judecat cazul, pentru ca nu au tinut cont in sentintele date ca nu suntem societate comerciala, ci un ONG, iar banii care sunt in cont, prin angajarea doamnei Bauman incet, incet se vor reduce pana la zero, pentru ca veniturile lunare nu vor mai putea acoperi cheltuielile UAP, odata cu angajarea doamnei Bauman. Noi am recuperat niste cotizatii din urma care nu fusesera platite, dar acelea au fost recuperate atunci, nu in fiecare luna, pentru ca acum toata lumea este la zi. In concluzie nu avem din ce sa o platim pe doamna Bauman pe viitor, fara sa ne punem problema ca vom pierde banii stransi pana acum. Noi am aratat in instanta ca nu era eficienta, chiar am aratat cu ce se ocupa in timpul programului, adica statea pe Facebook unde isi punea poze cu cafeaua, florile si mancarea. Mai mult, am depus si declaratii ale tuturor salariatilor ca nu stia sa faca cenzorate. De fapt de-asta am si cerut sa fie audiat un martor, dar  ne-a fost refuzat sistematic de catre instanta”.

Pentru initiativa de a nu lasa lucrurile asa, pentru ca este sfidator la adresa legii modul in care a fost judecat acest proces care n-a avut treaba cu procedurile ci cu banii din cont, in mod absolut incredibil, Maria Manea merita felicitata pentru ca va face sesizari catre CSM , Inspectia Juridica si DNA. Daca se vrea schimbare in aceasta tara trebuie inceput de la baza, iar acest proces este un exemplu de judecata partinitoare de la un cap la altul. Interesant este raspunsul final dat de Manea la intrebarea: cu ce se va ocupa doamna Bauman, daca se va reincadra la UAP?

 “Va sta!”, a incheiat presedintele interimar al UAP.

Situatia cainilor fara stapan din Romania - dezbatuta la Parlamentul European

Citeşte mai departe...In data de 8 octombrie, la Strasbourg, la Parlamentul European, in cadrul Intergrupului pentru bunastarea si conservarea animalelor, a avut loc Sesiunea destinata cainilor fara stapan din Romania, unde a fost prezentata si dezbatuta situatia modului de gestionare al cainilor in Romania.
A fost pentru prima oara cand tema cainilor fata stapan din Romania a fost abordata la modul oficial in Parlamentul European, fapt ce subliniaza inca o data situatia critica din tara noastra.
In cadrul evenimentului, pe parcursul a cca 25 de minute, am prezentat “Current Dog Management Practices in Romania. Towards a Sustainable and Human Solution?” („Practici curente de gestionare a cainilor in Romania. Spre o solutie sustenabila si umana?”) ce a cuprins:
 
§  Realitatea cruda din adaposturile publice – in contrast cu bugetele exorbitante “cheltuite” de primarii pentru gestionarea cainilor fara stapan
 
§  Efectele negative ale unei legi incomplete de gestionare a cainilor fara stapan:
 
-          abandonul masiv al cainilor in scopul de a preveni amenda (de pana la 10000 lei) pentru incalcarea dispozitiilor privind identificarea si sterilizarea obligatorie din cauza faptului ca detinatorii din mediul rural nu au posibilitati financiare pentru a suporta aceste actiuni, iar legea nu prevede subventionarea acestora cel putin pentru populatia defavorizata;
 
-          perturbarea grava a sanatatii publice psihice (expunerea la abuzuri asupra animalelor au condus si conduc la afectiuni psihice grave), precum si a sanatatii publice fizice si anume, riscul rabiei. Conform raspunsului ANSVSA la solicitarea FNPAvaccinarea antirabica in mediul rural s-a efectuat doar pentru 1.03 milioane de caini, insemnand cca 23% din cainii cu stapan! Conform noii legi, vaccinarea se poate efectua doar cainilor microcipati, insa lipsa posibilitatii financiare a detinatorilor de a suporta microciparea a generat o problema majora: milioane de caini din Romania sunt in prezent nevaccinati antirabic
 
§  Ineficienta/ Ignoranta/ Complicitatea autoritatilor menite sa monitorizeze respectarea normelor de protectie a animalelor si respectiv a normelor de deontologie medicala veterinara si care in fapt, prin actiunile lor contribuie la continuitatea abuzurilor asupra animalelor.
 
§  Solicitari catre Parlamentul European si Comisia Europeana:
 
-          impunerea respectarii Conventiei Europene pentru protectia animalelor de companie, ratificata de Romania - prin care uciderea cainilor fara stapan se poate face numai in cadrul programului de control al bolilor la nivel national;
 
-          Control financiar derulat de Parlamentul European asupra unor primarii din Romania pentru a vedea in ce masura fondurile europene sunt implicate in mod fraudulos in gestionarea cainilor prin ucidere
 
-          Finantarea/co-finantarea sterilizarii si identificarii cel putin a cainilor cu stapan din mediul rural si a persoanelor defavorizate
 
-          Legislatie europeana pentru managementul animalelor fara stapan care sa considere interesul social si valorile etice
Nu este pentru prima oara cand europarlamentarii sunt expusi unor asemenea imagini, care circula de altfel in intreaga Europa, insa dimensiunea fenomenului in ceea ce priveste cruzimile la care sunt supuse animalele in strada si in adaposturile primariilor a fost reflectata mult mai evident in cadrul acestei manifestari. Presedintele Intergrupului pentru bunastarea animalelor, europarlamentarul Janusz Wojciechowski, a afirmat la finalul manifestarii: “am aflat ca nu este o problema numai de protectie a animalelor ci o problema a sanatatii publice si o sa intervenim din acest punct de vedere pentru ca sanatatea publica este o problema a Uniunii Europene.Doar 20% din cainii cu stapan din mediul rural sunt vaccinati antirabic”
 
 
Evenimentul a reprezentat un pas important in drumul catre o abordare eficienta si umana a managementului animalelor fara stapan, iar Intergrupul pentru protectia si conservarea animalelor a decis initierea unor demersuri in scopul schimbarii situatiei din Romania.
 
Carmen ARSENE
 
Presedinte
 
Federatia Nationala pentru Protectia Animalelor (FNPA)

 
 

Romania Curata// Cine a scos revendicările civice legate de reformarea legislației electorale din programul Guvernului Cioloș?!

Citeşte mai departe...Principalele revendicări ale societății civile legate de reformarea legislației electorale au dispărut peste noapte din programul de guvernare al Cabinetului Cioloș. Față de programul anunțat ieri, în cel prezentat astăzi în fața Parlamentului au dispărut: ”Amendarea, de urgență, a legislației electorale cu stabilirea a două tururi de scrutin pentru alegerile de primari si presedinti de consilii judetene, eliminarea pragului pentru consiliile locale, reducerea numărului de semnături pentru independenți, posibilitatea asocierii unor independenți pe liste pentru consiliile locale”. ”Adică exact solicitările exprese a zeci de organizații din societatea civilă!

Cum arată acum programul de guvernare:

1.2. Democrație si reprezentativitate

– Facilitarea creării de secții de votare pentru diaspora, acolo unde există o prezență semnificativă a cetățenilor români, obiectivul fiind acela ca niciun proces electoral din Romania sa nu mai fie vreodată pus sub semnul întrebării din cauza modului de organizare.

– Facilitarea implicării grupurilor cetățenești in formularea de inițiative legislative.

– Digitalizarea listelor electorale in regim de urgenta si informatizarea procesului electoral pentru a evita fraudele electorale.
Vezi cum era programul de guvernare inital, AICI.

Litigiul de munca dintre UAP si fosta angajata s-a mutat la Curtea de Apel. Iata care sunt datele problemei

Citeşte mai departe...Marti 20 octombrie 2015, are loc la Curtea de Apel Prahova apelul la procesul de pomina judecat la Tribunal de judecatoarea Alice Harhoi, cu privire la litigiul de munca dintre Uniunea Asociatiilor de Proprietari( UAP) si o fosta angajata, Elena Bauman( Vezi AICI), intre timp angajata in Primaria Ploiesti. Mai exact in cadrul Directiei Gestiune a Patromoniului.

Modul in care a fost judecat acest caz la Tribunal, a pus o pata asupra obiectivitatii de care a dat dovada judecatoarea. Astfel, in primul rand, cu totul atipic, Alice Harhoi nu a permis UAP sa vina cu martori care sa ateste ineficienta de care era acuzata fosta angajata, practicile acesteia la locul de munca, acestea fiind motivele principale pentru care i s-a desfacut contractul de munca. Rationamentul pentru care nu s-a permis citarea martorilor UAP nu ne este cunoscut nici noua si, probabil, nici Consiliului Superior al Magistraturii care ar fi trebuit notificat pentru ca nu s-a permis unui justitiabil, respectiv UAP in acest caz, sa foloseasca mijloacele garantate de lege pentru a se apara.

In alta ordine de idei, doamna Alice Harhoi a judecat acel dosar aflat pe rolul Tribunalului, fara sa tina cont ca nu era vorba despre un lititgiu de munca dintre o angajata si o societate comerciala, ci dintre angajata si un ONG, adica o organizatie non-profit, care functioneaza dupa alte reguli, statutare, in primul rand.

Spre bucuria fostei angajate a UAP, Elena Bauman s-a angajat inca de la sfarsitul anului trecut in cadrul primariei Ploiesti, asa cum spuneam. Poate ca acolo isi va dovedi eficienta si ne-am bucura sa fie asa, pentru binele ei. Cu toate acestea, Alice Harhoi nu a consemnat, din informatiile pe care le avem din dosar, ca Elena Bauman ar fi angajata pe undeva. Probabil, tocmai pentru a scoate in evidenta, eventual tacit, “gravitatea” masurii dispuse de UAP, adica aceea de a desfiinta postul pe care il ocupa fosta angajata.

Intrebarea mea, retorica ce-i drept, pentru Alice Harhoi este, daca ar conduce o entitate privata, activitate pentru care ar raspunde, oare ar tine in functie o persoana ineficienta pe fondul lipsei de lucrari, asa cum ar fi auzit ca este Elena Bauman din gura martorilor, carora le-a inchis…gura, neacceptandu-i in proces?

Ce-am mai retinut din decizia instantei conduse de doamna Alice Harhoi este faptul ca, intr-o proportie covarsitoare, motivarea instantei reprezinta textul apararii Elenei Bauman.

Cam asa sta situatia in acest dosar inainte de ziua de marti cand se va judeca acest caz. Sa speram ca judecatorii de la Curtea de Apel nu vor mai face confuzii intre societati comerciale si organziatii non-profit si, mai ales, ca nu vor ingradi dreptul martorilor de a-si spune cuvantul, procedural vorbind si, mai mult, vor tine cont de ceea ce spun acestia deoarce sunt fosti colegi ai ...fostei angajate. Adica vor judeca impartial si vor tine cont de toate lucrurile, multe dintre ele, obositor de evidente.
Sursa foto: max-media.ro

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
952
Articole
3419
Număr afișări articole
7307846
Vizitatori

Statistici

Azi213
Ieri406
Saptamana3194
Luna8304
Total2707312

Currently are 188 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.